29 дек
2012
     

Социалните мрежи през 2013 г.

Пет предвиждания за съдбата на социалните мрежи през предстоящата година


9681 прочитания, 0 коментара

Когато мислите за социалните медии най-често се сещате само за Facebook и Twitter, нали? В последно време може би и Instagram, но съм почти сигурен, че с това се изчерпва списъкът ви. И макар да признавам, че именно тези 3 социални медии са основните играчи в картинката, то това не премахва другите такива.

Светът на социалните медии е запълнен с услуги и милиони хора всекидневно получават по нещо от тях без дори да доближават Facebook или Twitter. И именно това е чарът на модерния технологичен свят, който е изпълнен от всякъде от смартфони, лаптопи и социални мрежи.

И какво ни е подготвил този вълнуващ свят на непрестанни споделяния на информация, снимки и събития през 2013 г.? Ето и списък с петте вероятни събития в този сектор за предстоящите 365 дни.

MySpace се завръща; на никой не му пука

Ако всичко мине по план през следващите месеци ще станем свидетели на обратното пускане на MySpace. От някога прословутата социална мрежа ще опитат да си върнат изгубената слава с по-младежка визия и собственици като звездата Джъстин Тимбърлейк.

И макар всички да осъзнават, че MySpace никога няма да придобие популярността, на която се радваше едно време, то експериментът с обратното пускане по всичко личи, че ще се състои. Новите собственици осъзнават, че няма как да се мерят с facebook и twitter и смело заявяват, че MySpace ще е предимно фокусирано върху музиката, което обаче все още не обяснява защо ще ти е да възстановяваш MySpace, когато можеш да се наслаждаваш на музиката на редица други места.

В крайна сметка, партньорството между Facebook и Spotify вече прави споделянето и слушането на музика онлайн достатъчно лесно. Да не говорим за улеснението, което twitter и facebook създават за изпълнителите, които искат да се свържат с феновете си.

И след всички тези факти не се учудвайте, че казвам че на никого няма да му пука за завръщането на MySpace. Манията да се види новия продукт на Тимбърлейк и ко. ще отшуми бързо и хората отново ще се сетят за старите си приятели в лицето на facebook и twitter.

Битката Twitter-Instagram продължава да се развива

Една от основните истории на 2012 г., която, по стечение на обстоятелствата, се случи именно в последните дни на годината. Twitter изглежда се надяваха, че ще успеят да закупят фото услугата, но се оказаха в позицията на губещ, когато Цукерберг извади умопомрачителните 715 милиона плюс акции и закупи Instagram за Facebook. Сериозен удар за twitter, които виждаха невероятната печалба и редицата фенове, които се крият зад същността на Instagram.

В опит да компенсират загубата twitter започна самостоятелен проект за изграждане на подобно приложение, за да успее да направи достоен конкурент на Instagram. И в крайна сметка успя.

Instagram все пак остава с крачка пред twitter по отношение на снимките, но дали положението ще остане такова и през 2013 г.? Twitter безспорно притежава потенциала да обърне нещата в своя полза и с малко повече труд нищо чудно да видим промяната още през 2013 г.

Към днешна дата twitter може да се похвали с 8 филтъра за снимки (за сравнение Instagram разполага с 18). Остава въпросът способни ли са от twitter да наваксат изоставането?

Tout излиза на голямата сцена

В някои среди Tout вече е доста познато име. Медията за споделяне на видео материали, се превърна в любима за редица атлети, новинарски агенции и други. Остава обаче фактът, че колкото хора са я чули, двойно повече не са.

Това може и да се промени през 2013г. и редица фактори сочат към това. Въпреки че компанията не харчи особено много за реклама, разполага с лоялни фенове, които не престават да се възползват от услугите на медията и изглежда последователите й в twitter се увеличават с всеки изминал ден.

И защо не? Ако една снимка струва хиляда думи, то защо едно кратко видео да не струва далеч повече. Tout е лесен за употреба и предлага възможност да кажете далеч повече от 140 символа.

Изглежда бъдещето е пред Tout и засега смело мога да заявя, че изглежда доста бляскаво. Може би 2013 ще е годината, в която хората най-после ще оценят видео клиповете и когато това стане, Tout ще е готов да се превърне в звездната медия, която трябва да е.

По-голяма печалба за Twitter

Още от самото начало, въпреки невероятния си напредък, twitter тактично се се налагаше да отбягва въпроси от финансово естество. Винаги е било просто чудесна услуга за обществото, в която обаче изглеждаше, че няма кой знае колко финансови дивиденти. Сега, с рекламната платформа, критиците най-после се налага да замълчат.

Според последни данни са били инвестирани над 1 милиард долара в twitter, което със сигурност обещава доста пари за компанията през следващата година.

И как по-точно twitter ще се превърне във финансова машина? Като продължи политиката си от 2012 г., оставайки във взаимоотношения с редица известни марки и едновременно с това правейки пари чрез рекламната си платформа, без това да засяга потребителите особено.

От twitter изглежда сериозно са се заели със задачата и 2013 г. се очертава като доста обещаваща. Основно предимство в борбата с facebook е фактът, че дори на мобилни телефони рекламите са достъпни в twitter, за разлика от facebook. Това безспорно може да е сериозен плюс за компанията от финансова гледна точка.

Facebook купува RockMelt

Facebook изгради платформа, която предлага на потребителя общо взето всичко – от дневник, през споделяне на снимки за определени групи, през чат и т.н. Това, което му липсва обаче, е уеб браузер.

Google, разбира се, имат браузер – Chrome, който е натоварен с важната задача да следи от какво се интересува аудиторията, да рекламира различни продукти и разбира се да държи потребителите възможно най-обвързани с компанията.

Пред Facebook има няколко варианти – да направят свой собствен браузер или да закупят вече създаден такъв. Още по-добре ще е ако закупеният браузер вече е направен така, че да комуникира добре с facebook.

И по-запознатите сигурно вече се сещат, че говоря за RockMelt. Направен така, че да комуникира максимално добре със социалните мрежи, този браузер е идеалният избор за бъдещ facebook браузер.

Според изявлението на създателите на браузера, RockMelt не е за продан, но да не забравяме факта, че RockMelt и Facebook имат общи инвеститори (Андреесен Хоровиц), общи фирмени партньори (Outcast) и факта, че Facebook е основната социална мрежа в света.

RockMelt може да е точно това, от което facebook се нуждае. И защо социалната мрежа би желала да притежава браузер? По редица причини – достъп до информация за публичните интереси, както и трайно обвързване на потребителя с facebook. Да не говорим, че RockMelt притежава и iPad версия.

КОМЕНТАРИ ОТ  

КОМЕНТАРИ

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Социалните мрежи през 2013 г."



    

Избрани книги


Полезни страници

     

    БЮЛЕТИНИ

    Фирмите представят

    НАМЕРЕТЕ НИ В...